Direktor Centra za regionalizam Aleksandar Popov apelovao je na predstavnike vlasti i opozicije u Srbiji da otvore politički dijalog, između ostalog, i u vezi sa decentralizacijom i pitanjem autonomije Vojvodine.
E kada mi se za nezavisnost izjašnjavaju "navijači" onda to ima posebnu težinu. Luzeri koji nemaju pojma, a osim uputstva na pivu i igli, nisu ništa drugo ni pročitali. Ne zna se ko je veće zlo u ovoj državi. Pozicija, opozicija ili navijači.
A ko je to moj ili vaš lider.Moj lider je moj pradeda kome su tzv autonomaši ili drugačije nazvano partizanština pooduzimali i zemlju u nekretnine da bi se njihova sitna deca ili žent....če bahatila u titovom komunizmu i da bi živeli na tudj račun 50 godina.Na mojoj zemlji je napravljena vikendica jednog od tih likova koji sad vrište kako treba pokrenuti vojvodjansko pitanje.U pravi si za medjunarodnu zajednicu ali ni oni se ne upliću tamo gde nema onih koji bi rodjenu mamu prodali za svoje parče bahatog i lagodnog života i da ne moraju ašov da zabodu celog veka da bi zaradili dinar
Po vašem odgovoru bi se dalo zaključiti da bi trebali da ubijamo decu na kupanju jer " BG otima hleb iz usta ".Moje je poreklo 2 veka iz Srema pa kad je to tako što se zaustavljamo na banovini.Ajmo dalje ja tvrdim kad bi Srem imao autonomiju bolje bi živeo nego Banat i Bačka,a kad bi Inđija imala svoju autonomiju bolje bi živela nego Srem.Što bi neko iz iz bilo kog sela u Sremu plaćao bulevare po NS ili Zrenjaninu,Subotici.koji to zakon vas sprečava da otvorite neku fabriku u bilo kom selu u Vojvodini umesto što ste svu lovu skrcali po gradovima.E to je vojvođansko pitanje bez fusnote ili sa zvezdicom kako god hoćete
Svi oni koji ne razumeju 'sta to Vojvodina hoce' isto tako imaju problem sa mnogim drugim pitanjima tipa 'sta hoce' manjine, homoseksualci, zene, deca, pankerke u moskovskoj crkvi...
Znam da im nije lako da se snadju, ali moraju da uce. Na zalost, svi smo vaspitani pogresno i bez mnogo osecaja za probleme drugih. I dogod ne budemo u stanju da prosirimo pogled izvan svog egoisticnog rakursa, za nas ce mnoga pitanja ostati neresiva.
Slazem se sa mnogima koji tvrde da trenutna 'autonomaska elita' ne valja nista. Cak i iritiraju. Na zalost casni, ugledni i obrazovani ljudi koji bi ovo pitanje mogli da formatizuju na pravi nacin i da celu pricu uozbilje, jos uvek su u strahu. Nadam se da to nece doveka biti tako.
sto puta sam rekao da sam samo greskom rodjen u sarajevu.
ne mogu biti niti bosanac niti novopridosli, jer su mi koreni i grobovi u itebeju,banatskom karadjordjevu,zrenjaninu i novom sadu,zadnjih 150 godina!
vaspitan sam kao vojvodjanin a tako i cerke vaspitavam-da su vojvodjanke srpskog porekla !!!
Jo, Ziki i Jox NS su neobavesteni kao i njihov "dear lider"
Ignorancija je skupa stvar a nepostovanje volje ostalih gradjana obicno se zavrsava intervencijom medjunarodne zajednice. Tako je to kod banana drzava a mi smo izgleda jos ispod tog kriterijuma jer nismo nista naucili iz bliske proslosti.
"...Voleo bi da mi neki od tih vojvodjanskih likova pojasni šta je to "vojvodjansko pitanje", ..."
Evo ja cu da ti objasnim. Vojvodjansko pitanje je pitanje na koje je lako dati odgovor, ali ako pogresis, stvar se zavrsava sa zvezdicom i fusnotom.
A kako ćeš ti Zorane, da odlučiš ko je "Vojvođanin", a ko nije. Ja sam rođen ovde, a moji su došli ovde. Jesam ja "Vojvođanin" ili ne?
Ili to zavisi od mog opredeljenja prema tvojoj ideji?
Jeste, ali je 1918 bio drugačiji odnos i u smislu političkih uticaja, i smislu zverstava koje su pripadnici Austrougarske vojske činili nad Srbima i neistomišljenicima. A i Austrugarska se raspala, pa je bilo prirodno da se Srbiji daju ustupci za žrtve u I Sv ratu.. A ovde nema zverstava, nego su u pitanju novci. Da ne ulazimo u tu priču sada. A ne bi ja da brojim bez njih zbog njih, nego zbog nas. Ovde treba da živimo mi, a ne EU. Ako misliš da bi tako nešto prošlo bez sukoba, mislim da se grdno varaš. Javno brojanje bi pomoglo da strana koja izgubi nema nikakvih povoda za krvoproliće. Manje je bitno u ovom momentu ko je za, a ko protiv.
Žao mi je što se narod svađa međusobno. I ovi iz NS i oni iz BG, gore pomenut novce trpaju u svoj džep. A oteli su ih od nas. Samo naivni mogu da misle da bi se nešto promenilo, ukoliko bi Vojvodina izašla iz Srbije. U tom slučaju bi nestala za manje od 4-5 godina. Suština je u korupciji. Kada i Čanak i Pajtić i Đilas i Tadić i Kostreš i Nikolić i sviostali dokažu da je njihovo imovno stanje stečeno na legalan način, onda mogu da se bave politikom. Inače neka tucaju kamen. A baš me zanima ko u Srbiji može da stekne imovinu koju oni imaju na legalan način. Bolje da se ne svađamo i ne bijemo međusobno, nego da bijemo njih.
Nije Spark Sale Novosadjanin, na tvoju zalost. Pa ako Sale Novosadjanin i jeste Sarajlija, kakve to veze ima? Svako ko je srcem i dusom za Vojvodinu, demokratiju i evropske vrednosti dobrodosao je i ima pravo da voli i odlucuje. Problem su oni koji mrze Vojvodinu i sve sto je vojvodjansko, a takvi sigurno nisu odavde.
Ako se mene pita nemam nista protiv da uvezemo 200 hiljada postenih i vrednih Srbijanaca iz Srbije koji misle kao i mi Vojvodjani i koji bi u Evropu, a ne mogu, jer su kao i mi taoci glupe i pohlepne politike Beograda.
Zajedničko i za patriote i autonomaše je to što i jedni i drugi čekaju pare neko iz BG neko iz Banovine.Za to vreme obični smrtnici gledaju kako da namaknu neki dinar da kupe bela leba i kilo mesa.Pamtim i ona vremena i čast izuzecima velika većina sadašnjih autonomaša su i onda bili par...iti koji su koristili "autonomaške" privilegije malo rada a lep život.velika većina je onda dirinčila po fabrikama da bi naplaćali lovačke večere i bahanalije po raznim čardama i fruškogorskim vikendicama
Voleo bi da mi neki od tih vojvodjanskih likova pojasni šta je to " vojvodjansko pitanje ",sem stalnog " to je naše ".U čemu to mi treba da budemo autonomni i od čega i koga.Potpuno mi je nebitno da li mi pare uzimaju "haračlije iz BG " ili će to biti stranačka balavurdija iz banovine i gradske kuće.Priča tipa eto kad Novi Sad bude postavljao načelnika sup-a biće manje kriminala su takve gluposti jer šta ih sad sprečava da to rade.Ovde je problem što su najveći autonomaši oni čiji su dedovi i očevi otimali mom dedi imovinu i zemlju posle rata da prave zem-zadruge i kolhoze i da bi imali lične privilegije stanove,kuće,letovanja,zapošljavanje po raznim komitetima i sizovima,naftagasima.Da bi celog života bez dana radnog staža palam...ili i bavili se politikom(čitaj ne radili ništa pod milim bogom).Koji ih BG sprečava da oporave bilo koju firmu koja je propala.Pa nijedan ali onda nema para za svoje bahate i nerad...čke živote
Nece moci bez njih, jer je uz njihov blagoslov Srbija i dobila Vojvodinu kao ratni plen 1918.
Sto se tice brojanja... 1918. nije bilo nikakvog brojanja, jer da je bilo ne bi sada imali problem.
U trenutku referenduma o priključenju Vojvodine Srbiji, u Vojvodini je 39 posto Srba, a po referendumu se "izglasalo" 100 za priključenje. O Vojvodini kao Autonomiji mogu da odlučuju samo Vojvođani, kao i 1918. i 1920. godine, a ne oni koji bi da otimaju 500 godina kao turci.
a Srem,Banat i Backa da budu regije, koje forsirle proizvodnju koja je u tim regijama najbolja po pitanju dobiti
Svaka regija, Srem,Banat i Backa bi imale svoj glavni grad,a Novi Sad da bude glavni grad Rpublike
s tim sto bi se republicka vlast finasirala od nekog procenta koju bi regije izdvajale za finansiranje republicke vlasti
u takvoj rpublici, mogu biti razliciti standardi, socijalna pomoc itd, sve zavisi kako bi se ta regija razvijala i kolikio bi samostalno zaradjivala
Verujem da bi tada stvarno na vlasti bile osobe koje znaju svoj posao
kao i privatnici koji ne bi bili pohlepni i srebroljubci odnosno ne bi se ponasali kao diktatori, a narod njihove sluge
po takvom principu funkcionise Nemacka, Francuska Svajcarska itd
drzave koje tako funkcionisu nista ne fali, naprotiv, nasi gradjani se bore da odu u takve drzave da rade, i tada se ne pitaju kako funkcionise drzava, jer im je dobro
Ali uz javno zajedničko brojanje. Pa koliko god da traje. I EU i SAD samo da posmatraju, iz daleka. Jer ako su blizu o'ma' nema čistog posla.
A onda neka jedna strana zauvek začepi.
A u zatvro, zna se ko treba da ide.
U istoriji ove drzave nikada nije bilo vise: pravnika,advokata,pravnih fakulteta,sudova,
sudija,raznih"centara","agencija","instituta",
politickh analiticara,psihologa,"narodnih" poslanika, "zastitnika " gradjana,...,
a nikada manje prava i pravice za obicnog coveka.
Svi smo postali "sluga Jernej" i "kalimero".
Vecini gradjana je ukinuto osnovno pravo na rad,lecenje,puko prezivljavanje.
Osnivam "centar za regionalni razvoj komaraca"
sa ciljem:proucavanje polnog sazrevanja podunavskih komaraca vojvodjanske regije i uticaj prekosavskih komaraca i amidzinih letova na njihov nervni sistem".
Lepa li je tema?
Cisto prodavanje guste magle, poput delovanja ovih gore nabrojanih.
Doko pošteno stanovništvo jedva za hleb nađe novca u svom buđelaru, dotle bi mnogi 'leba bez motike i zbog toga seju ovakve priče. Bilo bi nam bolje - SVIMA NAMA - da porazmislimo kako da se iščupamo iz bede i neimaštine koja vlada? Kako da vratimo pravi sistem vrednosti? Sve u svemu - tuga!
Prvo ne mogu nevladine organizacije tražiti i diktirati šta bi trebalo a šta ne u jednoj državi.One se bave isključivo politikom i političkim pitanjima a ni jedna ne želi da izadje na izbore pa da izmeri svoju političku snagu.Zato što znaju da ne bi prešli ni cenzus.
Drugo ,neki u Vojvodini misle da treba da se razgovara stalno dok ne budu ispunjeni nihovi uslovi ili ti do besvesti.Pa razgovara se već 12 godina i dokle više.To me podseća na ono:glasaćemo sve dotle dok ne bude izglasana odluka kakvu ja želim a posle toga nema više glasanja.
Treće,nekim političarima izgleda da Josip Broz ne izlazi iz glave i kao da žive u 1945 a ne u 2012 godini.Reći kako se neko zalaže za vraćanje ustava iz 1974 i to poistovećivati sa nekom demokratijom i borbom za nju je glupost.
Iznenadio sam se nekim političarima iz DS koji Srbiju gledaju na način kako ih je video Broz i KPJ,te izgleda misle kako je borba za Brozove tekovine koje su na ove prostore došle otimanjem imovine,ubijanjima i proterivanjem ljudi, borba za demokratiju.Da mi je neko rekao da će DS biti jedan od stubova te borbe ne bih mu verovao.
Ko je ovaj Popov? Da li je učestvovao na izborima? Koliko je dobio glasova? Šta mu je taj Centar za regionalizam? VO ili NVO? Odakle se finansira?
Evo i ja sam za regionalizaciju. Novi Sad da dobije status Grada (ali pravog), A sedište bačkog regiona prebaciti u Sombor. Zgradu Banovine pretvoriti u prikladan muzej, a višak prostora izdati zainteresovanim kompanijama po tržišnoj ceni.
Oni što će sada kliktati minuse neka odluče da li će u privatni sektor ili će se seliti u Sombor.
"Popov smatra da bi se iz Beograda s daleko većom pažnjom odnosilo prema vojvođanskoj autonomiji da u Vojvodini postoji neki jači autohtoni politički faktor, poput Istarskog demokratskog saveza u Hrvatskoj, ali je dodao da "mi nažalost nemamo takav jak front"
tako to pocne, neki direktor centra za regionalizam trazi dijalog , a onda drzava koja diktira celom svetu , postavi ultimatum, prosli smo vec kroz sve to sa Kosovom
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
"Treba početi dijalog o pitanju Vojvodine"
Novi Sad
•18.08.2012.
•09:56 > 09:47
Komentari 46
NikolaNS
Kimi
nepismeni separatista
nisam nikakav krkan... ko god taj bio
sale novosadjanin
ФИРМА 1989
(Иако се централа није још одредила о томе,и неки су против,ми смо ЗА)
Бачван
Kimi
mislim da je ovo 'u sarajevu' visak
Kimi
Jo
Jo
Deda
100-Lala
EvoOvako
Spark
Znam da im nije lako da se snadju, ali moraju da uce. Na zalost, svi smo vaspitani pogresno i bez mnogo osecaja za probleme drugih. I dogod ne budemo u stanju da prosirimo pogled izvan svog egoisticnog rakursa, za nas ce mnoga pitanja ostati neresiva.
Slazem se sa mnogima koji tvrde da trenutna 'autonomaska elita' ne valja nista. Cak i iritiraju. Na zalost casni, ugledni i obrazovani ljudi koji bi ovo pitanje mogli da formatizuju na pravi nacin i da celu pricu uozbilje, jos uvek su u strahu. Nadam se da to nece doveka biti tako.
sale novosadjanin
ne mogu biti niti bosanac niti novopridosli, jer su mi koreni i grobovi u itebeju,banatskom karadjordjevu,zrenjaninu i novom sadu,zadnjih 150 godina!
vaspitan sam kao vojvodjanin a tako i cerke vaspitavam-da su vojvodjanke srpskog porekla !!!
sale novosadjanin
zar zakon nije isti za sve ?
sale novosadjanin
tema treba da bude brakorazvodna parnica i van sudsko poravnanje u ime dobrosusedskih odnosa dve nezavisne drzave !
Roll
Ignorancija je skupa stvar a nepostovanje volje ostalih gradjana obicno se zavrsava intervencijom medjunarodne zajednice. Tako je to kod banana drzava a mi smo izgleda jos ispod tog kriterijuma jer nismo nista naucili iz bliske proslosti.
Spark
Evo ja cu da ti objasnim. Vojvodjansko pitanje je pitanje na koje je lako dati odgovor, ali ako pogresis, stvar se zavrsava sa zvezdicom i fusnotom.
NikolaNS
Ili to zavisi od mog opredeljenja prema tvojoj ideji?
NikolaNS
Žao mi je što se narod svađa međusobno. I ovi iz NS i oni iz BG, gore pomenut novce trpaju u svoj džep. A oteli su ih od nas. Samo naivni mogu da misle da bi se nešto promenilo, ukoliko bi Vojvodina izašla iz Srbije. U tom slučaju bi nestala za manje od 4-5 godina. Suština je u korupciji. Kada i Čanak i Pajtić i Đilas i Tadić i Kostreš i Nikolić i sviostali dokažu da je njihovo imovno stanje stečeno na legalan način, onda mogu da se bave politikom. Inače neka tucaju kamen. A baš me zanima ko u Srbiji može da stekne imovinu koju oni imaju na legalan način. Bolje da se ne svađamo i ne bijemo međusobno, nego da bijemo njih.
Spark
Ako se mene pita nemam nista protiv da uvezemo 200 hiljada postenih i vrednih Srbijanaca iz Srbije koji misle kao i mi Vojvodjani i koji bi u Evropu, a ne mogu, jer su kao i mi taoci glupe i pohlepne politike Beograda.
Jo
Jo
Spark
Sto se tice brojanja... 1918. nije bilo nikakvog brojanja, jer da je bilo ne bi sada imali problem.
TT
sa njima nema dijaloga, samo bodljikava žica i granični prelaz.
Dosta je bilo.
ZoranNS
Vojvodina Republika
a Srem,Banat i Backa da budu regije, koje forsirle proizvodnju koja je u tim regijama najbolja po pitanju dobiti
Svaka regija, Srem,Banat i Backa bi imale svoj glavni grad,a Novi Sad da bude glavni grad Rpublike
s tim sto bi se republicka vlast finasirala od nekog procenta koju bi regije izdvajale za finansiranje republicke vlasti
u takvoj rpublici, mogu biti razliciti standardi, socijalna pomoc itd, sve zavisi kako bi se ta regija razvijala i kolikio bi samostalno zaradjivala
Verujem da bi tada stvarno na vlasti bile osobe koje znaju svoj posao
kao i privatnici koji ne bi bili pohlepni i srebroljubci odnosno ne bi se ponasali kao diktatori, a narod njihove sluge
po takvom principu funkcionise Nemacka, Francuska Svajcarska itd
drzave koje tako funkcionisu nista ne fali, naprotiv, nasi gradjani se bore da odu u takve drzave da rade, i tada se ne pitaju kako funkcionise drzava, jer im je dobro
NikolaNS
A onda neka jedna strana zauvek začepi.
A u zatvro, zna se ko treba da ide.
nss
Da li je ovo novo "partizansko spicname"
naseg "saleta iz saraj'va" alias "saleta novosadjanina"?
sofronije
U istoriji ove drzave nikada nije bilo vise: pravnika,advokata,pravnih fakulteta,sudova,
sudija,raznih"centara","agencija","instituta",
politickh analiticara,psihologa,"narodnih" poslanika, "zastitnika " gradjana,...,
a nikada manje prava i pravice za obicnog coveka.
Svi smo postali "sluga Jernej" i "kalimero".
Vecini gradjana je ukinuto osnovno pravo na rad,lecenje,puko prezivljavanje.
Osnivam "centar za regionalni razvoj komaraca"
sa ciljem:proucavanje polnog sazrevanja podunavskih komaraca vojvodjanske regije i uticaj prekosavskih komaraca i amidzinih letova na njihov nervni sistem".
Lepa li je tema?
Cisto prodavanje guste magle, poput delovanja ovih gore nabrojanih.
EvoOvako
зики
Српска Атина
Snaga kladu valja a um caruje
Marjana
Spark
Srbin
Jox NS
Drugo ,neki u Vojvodini misle da treba da se razgovara stalno dok ne budu ispunjeni nihovi uslovi ili ti do besvesti.Pa razgovara se već 12 godina i dokle više.To me podseća na ono:glasaćemo sve dotle dok ne bude izglasana odluka kakvu ja želim a posle toga nema više glasanja.
Treće,nekim političarima izgleda da Josip Broz ne izlazi iz glave i kao da žive u 1945 a ne u 2012 godini.Reći kako se neko zalaže za vraćanje ustava iz 1974 i to poistovećivati sa nekom demokratijom i borbom za nju je glupost.
Iznenadio sam se nekim političarima iz DS koji Srbiju gledaju na način kako ih je video Broz i KPJ,te izgleda misle kako je borba za Brozove tekovine koje su na ove prostore došle otimanjem imovine,ubijanjima i proterivanjem ljudi, borba za demokratiju.Da mi je neko rekao da će DS biti jedan od stubova te borbe ne bih mu verovao.
PERICA
Inace nisam za podele ali ako se prica o pljacki i podeli onda da se odma sve razdeli.
tigar zvani kan
Evo i ja sam za regionalizaciju. Novi Sad da dobije status Grada (ali pravog), A sedište bačkog regiona prebaciti u Sombor. Zgradu Banovine pretvoriti u prikladan muzej, a višak prostora izdati zainteresovanim kompanijama po tržišnoj ceni.
Oni što će sada kliktati minuse neka odluče da li će u privatni sektor ili će se seliti u Sombor.
ZoranNS
Sremcina
U tom grmu lezi zec!
analiticar
RZ
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H